martes, 1 de noviembre de 2011

25 D'OCTUBRE DE 2011. SESSIÓ 10

La  sessió d’avui m’ha permès investigar amb més profunditat i de primera mà el programa Jclic i l’eina de la pissarra digital.

 Impressions d’un primer contacte:

  •          Jclic: m’ha semblat un programa en certa manera senzill de manejar i amb el qual, a partir d’unes plantilles base, permet al professor crear activitats interessants pels alumnes, adaptant les característiques al tema que es vulgui tractar, el curs al qual va dirigit (o inclús a l’alumne en particular), i personalitzar-ho al seu gust segons els objectius que es plantegi.La veritat és que s’hi poden incorporar imatges, sons, fons de colors, texts, etc. I amb tot s’aconsegueixen resultats didàctics molt cridaners i vistosos per als nens i nenes, i proporcionen una gran satisfacció creativa al professor.    
  
  •  Pissarra digital: ha estat una iniciació molt i molt breu. Només he pogut utilitzar el llapis per a dibuixar i la veritat és que crec que ens ofereix moltes possibilitats que encara he de descobrir. Però bé, és la primera vegada que en veig una i la provo. D’alguna manera m’ha recordat a l’eina wacom amb la qual estic habituada a treballar, però evidentment la pissarra és molt més complexa.


D’altra banda he trobat l’inconvenient en el fet que funcioni que funcioni amb projector ja que, al posar-te al davant, es tapa la imatge i no es permet veure res. Tampoc m’ha agradat el fet que s’hagi d’utilitzar a tan poca perspectiva, crec que s’hauria de mirar des de més distància.

De manera general estic contenta amb la sessió ja que, almenys, ara sé del que parlo des de la pràctica. Penso que ambdues eines m’ofereixen una altra manera de fer les classes i prenc el dia d’avui com a una experiència optimista i enriquidora on la novetat, curiositat i experimentació han estat actituds protagonistes.

No hay comentarios:

Publicar un comentario