sábado, 8 de octubre de 2011

04 D'OCTUBRE DE 2011. SESSIÓ 5

Aprofitant que la sessió d’avui ha estat un debat en petit grup sobre la lectura que havíem escollit i que presentarem a la propera classe, m’agradaria reflexionar a partir del treball amb els companys.

La lectura que hem triat explica el contingut a partir de tres metàfores. És un anàlisi i reflexió sobre els canvis socials d’aquests últims anys, els quals han evolucionat de la mà amb les TIC. El fet de néixer i créixer amb les noves tecnologies provoca a la societat uns canvis d’actitud que, com a Mestres, hem de fer propis per a poder proporcionar als alumnes una actuació eficaç i de qualitat que comparteixi la seva manera de viure.




El fet de posar en comú les conclusions de cada membre del grup m’ha ajudat a aprofundir més en els significats de cada una de les metàfores que apareixen en el text, i a detectar petits detalls als quals no hi havia donat suficient importància. Avui doncs, he pogut experimenta, un cop més però de manera més conscient, un dels principals mètodes que s’estan suggerint últimament a l’aula. Treballar i discutir en grup amplia el propi coneixement i permet mirar les coses des de diferents punts de vista. Novament gaudeixo més d’una classe on em puc expressar amb els companys, escoltar-los i comparar opinions. Hi ha un creixement motivacional molt més propi i participatiu, i penso que és així, justament, com podem començar a canviar les dinàmiques d’aula cap a una línia molt més lliure, expressiva, compartida, profunda i continuada. Característiques descrites, precisament, a la lectura treballada.

No hay comentarios:

Publicar un comentario